vrijdag 6 mei 2016

Woensdag 4 tot Donderdag 5 Mei

Woensdag 4 Mei,

Het enige restaurant in de wijde omgeving aan de buitenkant.

Het restaurant gaat pas klokslag 9 uur S'avonds open. Eerder is er nog geen biertje of glas wijn te krijgen.
S'morgens tot 13.30 kan je koffie of kleine hapjes krijgen, maar daarna tot 9 uur dicht.

Het was een knus geheel van binnen maar toch het geheel was pover.

Donderdag 5 Mei
Vanmorgen vertrokken van de CP in Valeron de Posada richting Biaritz, dit betekent dat de terugreis langzaam is begonnen.

Onderweg nog wat Picos plaatjes gemaakt.

De grootste delen sneeuw zijn nu weg maar het blijftbeen magnifiek gezicht.

Helaas is de Panorama foto niet helemaal gelukt.

doet toch niet onder voor de Alpen of de Pyreneen.
Een mooi bronzen beeldje langs de route.
Verder onderweg nog een visitercenter gezien en bezocht, maar eerst op de parkeerplaats het middagbroodje genuttigd.

een mooie foto geleend van dit center.

Ook deze gemzen zijn hier gepikt.

Via een mooie weg door de bergen richting de kust, maar na een paar keer geen plekte hebben gevonden aan een baai of bij een vuurtoren,toch maar door naar Eteikio op de CP gereden.

Bijschrift toevoegen

Staat het zooitje weer met de schotel omhoog.
Dit is een verkeersbord in de Baskische taal, net als in Wales houd men hier hun eigen taal in stand.
Wat het precies betekend zouden wij niet weten
De basiliek van Ekeitio aan de achterzijde vanaf het strand gefotografeerd.

Er is een heel leuk binnenhaventje in deze stad. Het deed ons aan Honfleur in Frankrijk denken. Langs de kade een wandelboulevard en vooral veel restaurantjes en de bij behorende terrasjes.

Op deze voorstelling staat een van de bronnen van inkomsten van de vissers afgebeeld.
Maar sinds de walvisvangst aan banden is gelegd, vangt men alleen nog handelbare formaat vissen.

Op de terugweg naar de CP nog dit conferentie centrum op de plaat gezet. Gaan vanavond op tijd het mandje in want morgen gaan we richting Frankrijk.

Nog een leuk kerkje in een steegje, was helaas ook gesloten, het viel ons deze reis op dat het huis des Heerens ook sluitingstijden heeft, het is tegenwoordig geen 24 uurs bedrijf meer.
Wij dachten even dat we in Oostenrijk aangekomen waren, maar het was toch echt een café in Ekeitio centrum.

Grtjs aan allen en tot de volgende Blog

SjaWi

1. Ik heb een hele periode niet meer gereageerd was eigenlijk te druk met andere dingen maar vanmiddag had ik lekker achter thuis in het zonnetje en ik dacht ik zal eens de Blok van de Sjaak bekijken Ik geloof dat ik dik anderhalve maand doorgeworsteld heb een echt genoten hebt van de foto's en de mogelijkheden die zo'n camper biedt niet dat ik jaloers ben of misschien toch wel een beetje maar ik wens jullie een hele goede terugreis doe met nog heel veel te bezichtigen dingen gemakshalve is in dit ingesproken dus hier en daar mis je punten en komma's groetjes van Rob